به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل ازدفتر روابط عمومی و امور بین الملل شركت ارتباطات زیرساخت ،'حسن شاهی ' افزود: شركت ارتباطات زیرساخت در بیست و دوم آبان ماه سال جاری در نامه ای به رگولاتوری و ده اپراتور مخابراتی اعلام كرد كه این اپراتورها موظفند از اول آذرماه سال جاری ، تعرفه مكالمات بین الملل خود را براساس تعرفه های جدید محاسبه كنند.
معاون بهره برداری و مدیریت شبكه شركت ارتباطات زیرسا خت در ادامه توضیح داد : این نامه به ده اپراتور شامل شركت مخابرات ایران ، ایرانسل، ارتباطات شمس نوین، شركت مشاركتی مخابرات سیار اصفهان،سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی كیش،ضحی كیش ، شركت جامع ارتباطات نوین،شركت ایرافون، شركت ارتباطات كوه نورو شركت منتظران عدل گستر، ابلاغ و ارسال شده است.
گفتنی است كه بر اساس این مصوبه سقف تعرفه انتقال صوت بر بستر اینترنت(VoIP) به سمت خارج از كشور هفتاد درصد(70%) تعرفه های تعیین شده فوق بود .
در این مصوبه نرخ مكالمات بین الملل به مقصد بسیاری از اپراتورهای تلفن ثابت كشورها و برخی از اپراتورهای تلفن همراه كاهش و در برخی موارد نیز افزایش یافته بود ،به عنوان مثال نرخ یك دقیقه مكالمه به مقصد اپراتورهای تلفن ثابت و همراه كشورهای آمریكا، كانادا، چین، هندوستان و سنگاپور از 1575 ریال به 384 ریال رسیده بود.
اما با وجود گذشت سه ماه از تاریخ تصویب كاهش نرخ مكالمات بین الملل توسط كمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، این مصوبه هنوز اجرا نشده است .
لطف الله سبوحی ،معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد دلیل اجرا نشدن این مصوبه گفته بود كه زمان اجرای مصوبه كاهش نرخ مكالمات بین الملل بعهده شركت ارتباطات زیر ساخت است .
وی در این گفت و گو اظهارداشت كه شركت ارتباطات زیر ساخت ، خود متقاضی كاهش نرخ مكالمات بین الملل بود و كمیسیون تنظیم مقررات نیز بنا به تقاضای این شركت تعرفه های جدید را تصویب كرد .
سبوحی تاكید كرد: از آنجایی كه كمیسیون تعرفه های جدید مكالمات بین الملل را تصویب كرده ، ما موضوع را پیگیری كتبی كرده ایم و منتظر جواب شركت زیر ساخت هستیم .
اكنون كه شركت ارتباطات زیر ساخت اعلام كرد، مصوبه كاهش تعرفه را ابلاغ كرده ، علت اجرا نشدن تعرفه های جدید مشخص نیست .
اقتصام **1579 **1561